Ett okaraktäristiskt beslut...

tog jag i går. Var hemma och skrev på dagen och var lite småbakis men hade ändå bestämt utgång på kvällen. Men till slut insåg jag att jag var alldeles för seg, var tvungen att packa och inte hade lust att sova till ett en dag till. Helena kom över och åt lite pasta framför So you think you can dance och sen hängde hon på fransyskan ut eftersom jag var en sån trist banger. Det trodde ni inte om mig va!!? Jag satt hemma och skrev till halv två och sen gick jag och la mig. Gårdagen kan gå till historien som en av de tråkigaste dagarna här i NY. Men låt så vara - för jag ska ha så sjukt jävla kul i en hel vecka nu med min älskling! Nu är det mesta packat och jag ska snart ringa en taxi för att ta mig och alla mina väskor till Fort Greene och vår nya lägenhet. Känns lite konstigt att lämna mitt hem på 73 South 6th Street...en epok som går i graven och so on.

Klockan nio ska jag stå mitt på golvet på Grand Central och vänta på min älskling. Ja, precis som i tusen filmer jag sett. Jag ska ha en svepande kappa, hatt och röda läppar. Kan knappt vänta. Joel skickade ett sms i morse och sa att han gick på planet. Vi har inte setts på nästan en och en halv månad nu. Han muttrade lite när jag tvingade honom att åka just till Grand Central..men det skiter jag i. Ska jag ha filmscenen så ska jag.

Nu måste jag sluta och stänga väskan. Håll tummar och tår att den nya lägenheten är fin. Och fri från bedbugs och döda råttor i väggarna... för att inte tala om larver. Efter att jag hämtat nycklarna, ska jag och Helena utforska mitt nya Brooklyn-område och gå på Brooklyn Flea Market.
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0