All alone again...




Nu är jag solo i New York igen- för i dag åkte Erika vidare till Costa Rica och lämnade mig ensam kvar i storstaden. Så här sitter jag nu, med en lätt känsla av övergivenhet, en knastrig ekonomi och massor av jobb som jag borde ha gjort för länge sedan då jag valde att ha roligt i stället. Nåja, man ska väl inte klaga. Sen sist har mycket roligt hänt.

På måndagen vaknade vi upp något mer utvilade än söndagen. Erika drog i väg på stan och jag jobbade en sväng...fick dock inte så mycket gjort. Sedan möttes vi upp och gick och shoppade lite och sedan åkte vi till Whole Foods fantastiska food court på Columbus Circle för att köpa massor av god mat och gå och äta den i Central Park. Efter det drog vi till Chelsea och mötte upp Helena och Hellen för att äta på den veganska restaurangen Blossom. Jag hade kollat upp den eftersom alla de andra förutom jag är vegetarianer going on veganer så jag tänkte att jag skulle göra alla glada..samtidigt som jag skulle få chansen att testa något nytt! Tji fick jag..min mat var ok men alla var rätt missnöjda, det smakade ju inget - trist! Det går att göra så bra och så försökte de bara härma kött. Vi tröstade oss med munkar på Dunkin Donut och sen gick vi på standup på Upright Citizen's brigade, där Hellen pluggar för att bli standup-komiker. Det var ganska varierande kvalitet på uppträdandena...men på det hela taget en kul kväll!

På tisdagen promenerade vi över Williamsburg Bridge in till Lower East Side från min lägenhet, det tog bara typ en kvart - och vilken utsikt! Blev som vanligt farligt förälskad i stan och svor att jag ska bo här igen, och det snart. Shoppade lite och gick än en gång på Whole Foods, denna gång avnjöt vi maten på en bänk i Nolita. Sedan gick färden till Midtown där vi efter lite ärenden hittade en lugn och härlig oas (vilket är extremt sällsynt i Midtown) i Bank of America Tower, där vi käkade kebab/falafel och kollade på schackspelarnas ivriga spel. Dagen slutade med att vi mötte upp min nya vän Mikael och hans fästman Claudio för att kolla på Billy Elliott-musikalen på Broadway, som var helt jävla fantastisk! Musikal rockar, älskar det så! Sedan toppade vi det med ett glas skumpa på takbaren Ava Lounge som har en härlig utsikt över Times Square.

Erika, jag och New York.

Vi försökte självklart se coola ut på diverse bilder.

Att fota mig själv i spegeln på lyxiga hotelltoaletter har nog gått och blivit en hobby.

Jag och Mikael på tuben, drömmandes om Billy Elliott!

I dag åt jag och Ika frukost i Williamsburg, kollade lite vintagebutiker och sen var hon borta. Resten av dagen har jag spenderat med att fakturera arbetsgivare och i telefon med halva Sverige...Åsa, Joel, Pappa, Mamma, Joel igen, Pappa igen, Joel igen och sen Hanna. Aaah inget botar Ika-längtan bättre än alla andra viktiga människor där hemma! Nu ska jag nog snart koka lite pasta och försöka jobba lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0