En äkta New York-kväll...

...fick jag och Helena i går kväll! Jag lyckades hitta något strikt, svart och elegant väldans fort och efter lite mer shopping i Soho, begav vi oss till Grenwich Village och promenerade runt...vi gjorde de där typiska grejerna, jag visade henne SATC-Carries trappa på Perry Street och vi köpte cupcakes på Magnolia Bakery och fönstershoppade på Bleeker Street. Jag gick runt och var förälskad i stan som vanligt. Det är verkligen mina favoritkvarter! Sedan åt vi middag på Cornelia Street Café, som är en väldigt populär restaurang där man kan köpa "wine flights" - tre små glas av olika viner för att få testa flera, så det gjorde vi såklart! Jag åt något som var helt underbart - porkloin (fläskkotlett fast tjockare) med grillad ananas, kokosris och rostade hasselnötter och passionsfruktscoulis...sååå gott! Den smått filmiska kvällen avslutades med att vi åt våra cupcakes och cheesecakes på en bänk utanför ett bageri som inte var Magnolia...men det tror jag ingen märkte.

Sedan åkte jag hem och däckade. I dag har jag ätit frukost hos Helena och nu är jag tillbaka på caféet och ska jobba. Snart ska jag träffa en norsk fotograf som jag ska jobba med. Vi ska ses på en puertoricansk cantina som tydligen är Benicio del Toros stamställe - jag döööör om han är där. Jag skiter i om det gör mig till en fjortis eller inte. Jag kommer avlida - och den stackars norrmannen som jag ska försöka vara professionell inför kommer få plocka upp mitt lik. Det ska bli roligt att träffa norrmannen, men jag förstår inte vad han säger i telefon så vi får väl se hur det går...hepp!

Dagens lärdom: När det regnar i New York - öser det ner hur jävla länge som helst. Och jag har inget paraply.


Kommentarer
Postat av: Maria Rosenberg

Sitter med en kopp te i soffan i ett regnruggigt kallt sthlm, läser din blogg och drömmer mig bort till Grenwich village, underbart!

2011-10-19 @ 21:26:59
Postat av: Helena Z

Åh, det låter mysigt! Önskar du hade varit med mig på Magnolia, tänkte på dig då! Saknaden är stor efter dig älskade vän.

2011-10-19 @ 21:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0