Inte många timmars sömn...

...har jag fått i natt. I går kom jag till slut ut på stan för att shoppa. Och som alltid när man försöker shoppa ordentligt så går det lite sådär. Men jag köpte en väska på second hand och en stickad tröja på Forever 21. Måste hitta nya shoppingområden känner jag! Har koll på Williamsburg, Soho och West Village..men det måste ju finnas fler!

I går blev en galen kväll - som så ofta här i New York. Sent omsiders kom jag i väg till Helena och vi köpte takeout tacos (vi som skulle laga mat, se hur det gick med det) och drack rödtjut i hennes superhärliga lägenhet. Till slut gick vi till schyssta baren Huckleberry i Williamsburg där vi mötte upp en amerikansk tjej som bor här, som jag känner ytligt från Frankrike-tiden. Vi drack rosa drinkar med henne och hennes kille och ett par till, alla var jättegulliga. Sedan gick kärleksparen hem och de ensamma flickorna gick ut på stan. Vi åkte först till Bowery hotell men det var inte så kul så det slutade med att vi åkte till Kenmare (ni vet den coola klubben där jag såg Skarsgård) och så myglade jag ner hos på en privat fest i källaren (allt går med lite övertalning och ett blont hår). Efter många timmars dans hakade vi på några italienare på en efterfest på ett tak i Chelsea. Klockan halv sju på morgonen kom jag hem och däckade. Kul kväll!!

Nu har jag kollat på Gilmore Girls (hatar den serien men de har tydligen söndagsmaraton) och ätit massa mackor. Nu ska jag på ett vintage-event på en butik här i Williamsburg som ägs av en svensk tjej.

Glad söndag på er!


Kommentarer
Postat av: Erika

YOU GO GIRL!

2011-10-17 @ 06:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0