Kungligt mingel och sen äntligen...Erika!

Nu har det gått ett par dagar sedan jag bloggade...och det har berott på att det har varit fullt upp! Nu är jag egentligen alldeles för bakis och trött för att blogga men jag gör det ändå. I torsdags började två ordentligt späckade dagar med kungabesöket. På torsdagseftermiddagen stod vi på röda mattan och väntade på kungligheterna utanför Scandinavia House...som slutade i att jag fick det enda citatet av drottningen av alla journalisterna! (Ja, jag är bäst.) Det gick jag och fotografen Johannes och firade på restaurang Lupa i West Village och sedan fortsatte jag på Biergarten i Williamsburg med Helena.

På fredagen var det fullt upp sen tidig morgon med kungaparet...först var vi på FN:s högkvarter och fick en rundvandring och hängde på när kungen och drottningen hälsade på Ban Ki-Moon och hans fru. Det var jävligt coolt tyckte jag...


Foto: Johannes Worsoe Berg
Här går jag med drottningen och Ban Ki-Moons fru...lite casual så där...:)


Det var väldigt fin utsikt från FN-skrapan! Foto: Johannes Worsoe Berg
Sedan lunchade vi vid Columbus Circle för att sedan bege oss till Hilton Hotel och jobba och invänta den kungliga balen och röda mattan nummer två. Till slut kom de:

Foto: Johannes Worsoe Berg
Att komma hem efter balen var bland det bästa för där hemma väntade ERIKA!! Vi drack vin och pratade och sen däckade vi..skumt underbart att hon helt plötsligt var här. I går gick vi och shoppade i Soho och Nolita och av en slump råkade vi hamna i Little Italy - där jag även råkade äta det äckligaste jag någonsin ätit i form av en dålig ursäkt för en panini. Sedan sov vi en stund innan vi gick och åt med ett jättegäng av svenskar på Aurora i Williamsburg - mycket trevligt. Färden fortsatte till speak easy-baren Larry Lawrence och sedan tänkte vi gå hem. Men ändrade oss ett kvarter hemifrån och kastade oss in i en taxi och åkte till (tredje gången gillt) Kenmare. Där dansade vi och drack mängder hela natten lång för att sedan gå på efterfest i huset bredvid tillsammans med ett gäng modefotografer. (Ja, ännu fler modefotografer!?! - de dräller av dem).

I denna kronologiska uppräkning av mitt liv har vi äntligen kommit till i dag....när vi vaknade klockan tre(!)på eftermiddagen gick vi till Egg och åt pannkaksfrukost, drack lemonad och ritade teckningar på bordet - för det får man där. Sedan gick vi och gjorde manikyr - Erika guld och jag nougat. Nu har vi ätit pasta hemma och diskuterat livet på det där sättet man bara gör när man är bakis och ska snart sova för att vara pigga och glada i morgon! PÖSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0