Snö och sjukdom

Nu sjunger halloween-helgen på sista versen.. och det enda jag har varit utklädd till är en dunderförkyld stackare med rinnande näsa och röda ögon. Ja, jag är sjuk. Och jag känner mig ömklig. Kollade precis upp synonymer till ordet ömklig och fann en mängd fascinerande  adjektiv som jag skulle kunna applicera på mig själv. Så här kommer de i urval:
ömklig usel, eländig, ynklig, stackars, erbarmlig, dålig, jämmerlig, sorglig, miserabel, bedrövlig; beklagansvärd, ömkansvärd
Jag gillar erbarmlig bäst. Jag är härmed erbarmlig. I går hade vi till råga på allt snöstorm här i New York. Vilket självklart resulterade i att det läcker ifrån taket i badrummet.  Och självklart droppar det konstant precis ovanför toalettstolen. Så vill man gå på toa får man räkna med att det inte bara strilar nerifrån utan också att man blir superblöt i skallen. Jag funderar på att ta med mig ett paraply nästa gång jag måste gå. Jävla sunklägenhet. Hat, hat, hat.

Nåväl, jag var ute i fredags, trots min rinnande näsa och onda hals. Nu i efterhand kanske inte det var det bästa av beslut. Tacka vet jag nattöppna apotek, på väg till den fjärde och sista baren för kvällen sprang jag in för att köpa lite nässpray så att jag kunde klara att andas - och fortsätta festa. Jag blev bjuden på whisky..för det ska man tydligen bli frisk av - det klarade jag inte att dricka så det byttes ut mot en rosa drink - mer i min smak. Kvällen avslutades med dyra rödviner på en efterfest på en kompis takterass (notera att detta var innan det började snöa).

Vi var ett gäng svenskar och en amerikan på ett gäng ställen i fredags - inga som egentligen är värda att nämna. Men för att jag ska minnas så gör jag det ändå. Började på W Bar i West Village, mysigt och trevligt. Fortsatte till The Dove i samma område, helt ok drinkar men ingen bra musik. Sedan hade jag hört om Red Egg som skulle vara det nya heta stället. Där köade vi ett tag men struntade sen i det och hoppade in på första bästa bar runt hörnet - vilket råkade vara den baren som är Steves och Adrians bar i Sex and the City för er som vet. Den var inget och ha och då åkte vi till en konstig dive bar nära där mina kompisar bor och det var där jag drack whisky och rosa drinkar. Okej kväll i trevligt sällskap men saknade verkligen elementet dans.

I går vaknade jag upp till snöstormen. Och stannade inne resten av dagen. Helena kom över och vi kollade på en film vi inte hängde med i och åt en hemkörd pizza som inte var god ackompanjerat med rökta cheddarpopcorn som inte heller var särskilt goda. Till slut väckte Helena mig och berättade att hon skulle gå hem. I dag har jag inte gått upp ur sängen än. Funderar på om jag borde äta något och kanske jobba lite. Men jag vill inte för jag har det så mysigt här med min dator, boken och snusnäsdukarna.

Nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Hejdå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0